NIEUWE INTERNET REGELS FAQ

Onderstaand vindt je een letterlijke weergave van de questions and answers die door Herbalife aan haar Herbalife members is gecommuniceerd. Spel- en overige fouten zijn integraal overgenomen !

Wat opvalt is het volgende:

  1. De nieuwe regels worden gemotiveerd doordat Herbalife zegt dat klanten soms in de veronderstelling zijn dat ze producten bij Herbalife kopen. Echter op uitzonderingen na, geeft elke website van een Herbalife member duidelijk weer dat het gaat om een eigen website. Geen website lijkt op de officiële Herbalife website. Herbalife producten kunnen NIET worden gekocht bij Herbalife. Op de officiële Herbalife website kunnen geen producten worden aangeschaft.
  2. SEO wordt ernstig beperkt waardoor een member website slechter wordt gevonden en dus minder waard wordt.
  3. Er moeten verplichte verwijzingen komen naar de website www.herbalife.nl waarmee elke Herbalife member dus verplicht wordt om reclame te maken voor de website www.herbalife.nl feitelijk een concurrerende website !

Page 1 of 5 Version 1 - Rev. January 25th, 2017

Website Regels Advisory FAQ

Q: Waar gaat deze Advisory over? Wat is het doel van deze Regels?

Deze Advisory heeft betrekking op bepaalde veranderingen die we doorvoeren in onze gedragsregels. Sommige van onze regels zijn bijgewerkt om ervoor te zorgen dat Members zich duidelijk identificeren als een onafhankelijke Herbalife Member bij het gebruik van hun eigen websites. Dit helpt om verwarring bij Herbalife klanten te voorkomen, die zouden kunnen denken dat ze de aankoop bij Herbalife plaatsen in plaats van bij een Member. We weten dat klanten soms bij een Member aankopen, in de veronderstelling dat ze de aankoop bij Herbalife plaatsen. We denken dat het het beste is dit onderscheid duidelijk te maken.

Deze nieuwe regels zullen ook onze Members de mogelijkheid geven om een hoge kwaliteit van klantenservice te bieden en persoonlijke relaties met hun klanten te ontwikkelen. Door het verstrekken van actuele contactgegevens aan klanten maken Members de klanten bekend dat zij beschikbaar zijn om vragen te beantwoorden, advies te geven en te reageren op de bezorgdheid van de klant. In aanvulling hierop, Directe Verkoop benadrukt de waarde die aan klanten wordt geleverd door middel van persoonlijke relaties en klantenservice. Alleen door deze persoonlijke relaties ontvangen klanten producttrainingen op maat en profiteren zij er van deel uit te maken van de Herbalife gemeenschap en de diverse sociale en sportieve activiteiten. Dit zijn de belangrijke onderdelen van de business en de basis van een stabiel, lange durige verkoop busines, wat de basis van elk Membership is en moet zijn.

Q: Wanneer is de Advisory gepubliceerd?

De Advisory is eind December 2016 voor de volgende landen gepubliceerd;.

Duistland, Oostenrijk, Zwitserland, Verenigd Koningrijk, Frankrijk, Italië, Spanje, Nederland en België

Q: Op welke markten is de Advisory van toepassing?

Zie bovenstaand. De rest van de EMEA markten zullen spoedig volgen, zodra de vertalingen van de Pop ups zijn gecreëerd. De effectieve datum voor de nieuwe regels zullen variëren op basis van de publicatie van de regels zodat we Members voldoende tijd geven om de gevraagde veranderingen door te voeren.

Q: Wat zijn de veranderingen en welke regels worden beïnvloed?

Members moeten de volgende verklaring in de pagina beschrijving op een zoekmachine resultaten weergeven: "Dit is de website van een Onafhankelijk Herbalife Member. Ga voor de officiële Herbalife website, naar Herbalife.nl." Members moeten ook "Onafhankelijk Herbalife Member" in de title tag vermelden. (zie Regel 7.2.7.)

Members moeten ervoor zorgen dat de website niet eenzelfde of een soortgelijk uiterlijk als de officiële Herbalife website heeft. De Members moeten zich identificeren met het "Onafhankelijk Herbalife Member" logo, hun volledige naam en contactgegevens op een prominente locatie op hun website. De Members moeten een entry splash pop-up installeren( beschikbaar voor download op MyHerbalife.com), die bij elk bezoek aan de website eenmaal verschijnt. (Zie regel 7.2.1.)

Bovendien moeten Members hun eigen website beheren en niet meer dan één Member zal werken aan, orders uitvoeren of anderszins deelnemen op dezelfde website. (Zie regel 7.2.2.)

Q: Herbalife heeft net een Advisory gepubliceerd waarin zij Members vraagt veranderingen aan hun websites te maken, maar waarom heeft Herbalife tegelijkertijd een Advisory gepubliceerd waarin Members worden geïnformeerd dat zij HerbalfieGO.com moeten gebruiken wanneer zij Herbalife® producten verkopen?

De Advisory in relatie tot HerbalifeGO.com is een vooraankondiging aan de Members over de lancering van het nieuwe online platform. Members zijn nog niet verplicht om HerbalifeGO.com te gebruiken en de regel dat de Members verplicht zijn om het platform te gebruiken om Herbalife® producten te verkopen zal niet effectief zijn totdat alle functionaliteiten gereed zijn. Voorafgaand aan het in werking treden van de nieuwe regel, zullen de Members worden geïnformeerd en krijgen zij voldoende tijd om te voldoen aan deze regel. Voor meer informatie over het online platform verwijzen wij u naar de Advisory aangaande Retail websites/Applicaties.

We weten nog niet precies wanneer de functionaliteit van het online platform gereed zal zijn. In de tussentijd (en na de lancering van het online platform), zullen de Members moeten voldoen aan de nieuwe website Regels.

Page 2 of 5 Version 1 - Rev. January 25th, 2017

Q: Zullen deze Regels nog steeds van toepassing zijn wanneer de nieuwe Regel in verband met de online platform effectief is?

Ja, als een Member een andere website heeft moeten de regels aangaande het internet en websites gevolgd worden.

Q: Is het Members toegestaan om een persoonlijke website en het online platform te hebben?

Ja, indien de website in lijn is met lokale wetgeving en regelgeving en in lijn is met de Gedragsregels en beleidslijnen van Herbalife en geen productverkoop aanbiedt, gezien het feit dat links en redirects van ander sites niet zullen worden toegestaan.

Q: Wat is een title tag en paginabeschrijving?

Zie hieronder een voorbeeld van een zoekmachine resultaat van Google. De title tag is in het blauw weergegeven en de paginabeschrijving is daaronder in het grijs weergegeven:

Onafhankelijk Herbalife Member - xxxxxxxxx.com Dit is de website van een Onafhankelijk Herbalife Member. Ga voor de officiële Herbalife website, naar Herbalife.nl.

Q: Kan een Member additionele informatie/taal aan de paginabeschrijving toevoegen?

Ja, Members moeten de in paginabeschrijving van een zoekmachine het volgende statement plaatsen "Dit is de website van een Onafhankelijk Herbalife Member. Ga voor de officiële Herbalife website, naar Herbalife.nl." Echter Members kunnen uiteraard additionele taal of tekst toevoegen mits deze in is lijn met de locale wet- en regelgeving en Herablife's Gedragsregels

Q: De Advisory zegt dat Members zich moeten identificeren met het "Onafhankelijk Herbalife Member" logo. Betekend dit dat het gebruik van het "Onafhankelijk Herbalife Member" logo verplicht is op Member websites, zelfs als deze niet gericht zijn op productverkoop?

Ja, niet alleen websites gericht op de verkoop van Herbalife® producten maar ook iedere andere website die gebruik maakt van de merknaam Herbalife moet voldoen aan deze regel.. Volgens onze regels " Members moeten hun relatie met Herbalife bekendmaken." (Zie regel 7.2.1) is identificatie niet alleen verplicht conform onze regels maar ook door lokale wetgeving alsmede de DSA.

Q: De Regel zegt dat de volgende mededeling in de paginabeschrijving van enig zoekmachine resultaat zichtbaar moet zijn: "Dit is de website van een Onafhankelijk Herbalife Member. Ga voor de officiële Herbalife website, naar Herbalife.nl." Wat is een paginabeschrijving ? Hoe kan ik ervoor zorgen dat de vereiste verklaring in de zoekmachine resultaten verschijnt?

Paginabeschrijving : Het is mogelijk een korte beschrijving te geven over de inhoud van iedere willekeurige website (homepage of subpage). De paginabeschrijving is een HTML code en verschijnt niet op de website. Zoekmachines geven de paginabeschrijving weer in de zoekresultaten (direct onder de paginatitel). Als een webpagina niet over een paginabeschrijving beschikt, verschijnt vaak de tekst van de pagina. In de zoekresultaten, zou de zoekterm worden benadrukt in dikgedrukte letters. Idealiter zou de pagina beschrijving de zoekterm bevatten waarvoor de website is geoptimaliseerd. Zoekmachine resultaten hangen samen met de zoemmachine optimalisatie tactiek die de Member toepast. Iedere Member kan de title en meta tag (indien beschikbaar in het CMS) bewerken wat direct effect heeft op de weergave in de zoekresultaten.

Volgens Google wordt soms de meta beschrijving van een pagina gebruikt in zoekresultaten fragmenten (beschrijving), als het gebruikers een nauwkeurigere beschrijving geeft dan mogelijk is met alleen de inhoud op de pagina, maar dit is niet altijd het geval.

Google's generatie van de pagina titels en beschrijvingen (of "snippets") is volledig geautomatiseerd en houdt rekening met zowel de inhoud van een pagina, evenals de verwijzingen naar dat wat op het web verschijnt. Het doel van het fragment en de titel is om het beste te vertegenwoordigen en te beschrijven en van elk resultaat uit te uitleggen hoe zij betrekking heeft opde zoekopdracht van de gebruiker. Als de meta beschrijving (als die er is) niet het sleutelwoord bevat dat werd gezocht, zal er een "random" fragment van de pagina die dat zoekwoord bevat gepakt worden.

Page 3 of 5 Version 1 - Rev. January 25th, 2017

Desondanks, op basis van hoe Google de resultaten zal presenteren, vraagt Herbalife Members om te voldoen aan deze regel en de vereiste verklaring op de pagina omschrijving in te voegen.

Q: Is het mogelijk de verklaring "Onafhankelijk Herbalife Member" in de title tag in te korten, als ook de verplichte verklaring in de paginabeschrijving van een zoekmachine, zodat de verklaring voldoet aan het maximum karakters van de paginabeschrijving en title tag?

Er is een limiet van 60 karakters, echter dit geldt alleen voor betaalde advertenties. De lengte van de titel in een desktop search is ongeveer 70 karakters, op dat punt zal Google de titel inkorten met (...) De titel lengte voor mobiel zoeken is in ongeveer 78 karakters.

Wat Herbalife vereist is om "Onafhankelijk Herbalife Member" in de title tag te vermelden, wat in het Nederlands 30 karakters bevat. Alle overige karakters voor het verpersoonlijken van de titel zijn voor de Member zelf. Echter om te voldoen aan deze Regel moeten Members er zich van bewust zijn dat Google de titel kan wijzigen wanneer het herhaalde patronen herkent in titels.

Q: Hoe ziet de entry splash pop up eruit?

Hieronder ziet u een voorbeeld van de entry splash pop up. De land-specifieke versie ( in de eigen taal) kunt u downloaden via MyHerbalife.com.

Q: Hoe kan de entry splash pop up worden geinstalleerd? Wat zit er in de bijgevoegde zip file? Wat moet een Member doen met ze zip file om de entry splash pop up te installeren?

De pop up is zo ontworpen dat de benodigde configuratie minimaal is zodat het op uw website geïnstalleerd kan worden..De Herbalife-pop up zip folder bevat het volgende, er zijn twee folders

1) Voor Mac gebruikers

a. MACOSX Files

b. Images Folder - deze bevat een afbeelding voor de pop up en het gelokaliseerde Onafhankelijk Herbalife Member logo

c. Installatie Instructies

d. Jscript Script File

2) Voor Windows gebruikers

a. Herbalife-popup

b. Images Folder -deze bevat een afbeelding voor de pop up en het gelokaliseerde Onafhankelijk Herbalife Member logo

c. Installatie Instructies

d. Jscript Script File

NB: de bijgevoegde PNG afbeelding is ter illustratie, om te laten zien hoe de splash pop up er uit zal zien.

Om te installeren; Download deze map en de inhoud ervan op uw webserver en pak het Herbalife-popup.zip bestand uit. Vervolgens opent u het bestand 'installatie-instructies' en volg de stap voor stap de instructies. Als u de bestanden niet vernoemt dan is het niet nodig om de bestanden te openen, behalve het 'instructies' bestand.

Q: Is het waar, dat het HTML-formaat van de splash pop-up (Java plugin) die door Herbalife, beschikbaar is gesteld om vanaf MyHerbalife.com te downloaden niet langer zal worden ondersteund vanaf het voorjaar van 2017, wat betekent dat klanten niet in staat zullen zijn om de splash pop-up die op de website van de Members is geïnstalleerd te zien?

Page 4 of 5 Version 1 - Rev. January 25th, 2017

Een Java plugin is iets wat kan worden geïnstalleerd om dingen gebouwd in de Java-taal uit te voeren. De Herbalife plugin is gebouwd met behulp van JavaScript, die een gemeenschappelijke naam deelt, maar op geen enkele wijze verband houdt. Het is niet afhankelijk van deze Java plugin . Bovendien is de code door Herbalife zo geschreven dat deze reactief is en zal werken op alle apparaten (mobiele inbegrepen).

Q: Wie kan helpen met technische problemen?

Neem contact op met uw service provider wanneer u technische vragen heeft aangaande uw eigen onafhankelijke website.

Q: De Regel schrijft voor dat de entry splash pop-up eenmaal moet verschijnen bij een bezoek aan de website. Betekent dit bij ieder bezoek aan de home page?

De entry splash pop up moet op ieder pagina verschijnen waarop de klant binnenkomt, home page of sub-page.

Als voorbeeld; dit is de home page van Herbalife's officiele website https://www.herbalife.nl - als iemand hier binnenkomt moet de pop up zichtbaar zijn. Maar als de Member iemand voorziet van een url van een productpagina https://producten.herbalife.nl en de persoon komt hier op binnen en niet op de hompage dan moet de pop up ook hier zichtbaar zijn. Als de klant echter van de ene naar de ander pagina navigeert zal de pop up niet meer verschijnen. Het verschijnt maar 1 keer bij het binnekomen.

Houdt u er rekening mee dat de entry splash pop-up door Herbalife dienovereenkomstig geprogrammeerd is en ook zo geprogrammeerd is dat het rekening houdt met de grootte van het scherm.

Q: Gelden al deze Regels voor alle websites of alleen voor product sites? Gelden deze Regels ook voor Fit Club sites, Nutrition Club sites, etc?

Members die een website hebben die gebruik maakt van onze merknaam Herbalife of die Herbalife® producten voor verkoop aanbiedt moeten zichzelf duidelijk en opvallend identificeren als Onafhankelijk Herbalife member door de entry splash pop up te gebruiken en door hun volledige naam en adres te vermelden te samen met het Onafhankelijk Herbalife member logo. Dus ja, alel regels gelden voor Fit Club sites, Nutrition Club sites en iedere andere site die gebruik maakt van de merknaam Herbalife en dus niet alleen product websites. In aanvulling op het bovenstaande moeten Members ook voldoen aan alle Herbalife Regels inclusief, maar niet gelimiteerd tot 7.2.7 Zoekmachine optimalisatie en advertenties en 8.3.4 Persoonlijke websites

Q. Gelden al deze Regels ook voor Social Media, zoals bijv. Twitter, Facebook en Instagram?

Members moeten zich ook op Social Media identificeren als Onafhankelijk Herbalife Member. Members mogen alleen gebruik maken van de merknaam "Herbalife" op een manier die hen duidelijk identificeert als Onafhankelijk Herbalife Member. Zie ook Sectie 7.5 van de Gedragsregels. Aanvullend, als de pagina in zoek machine resultaten verschijnt gelden deze Regels ook.

Q: Gelden deze Regels ook voor Social Media pagina's ( Facebook pagina's) waar veel Members (van dezelfde organisatie) gezamenlijk een pagina hebben

De Regel zegt "Members moeten hun eigen individuele website beheren en niet meer dan één Member zal werken aan , orders uitvoeren of anderszins deelnemen op dezelfde website.

Echter, met meerdere Members de dezelfde social media pagina beheren zou in strijd zijn met de Social Media gebruikersvoorwaarden (deze vereist gebruikers bijvoorbeeld om hun wachtwoord niet te delen of iemand anders toegang te geven tot hun account). Het is ook belangrijk dat degenen die betrokken zijn bij het beheer van het account voldoen aan de regels van Herbalife en zich naar behoren identificeren binnen het profiel en dat bij elk bericht een hoge kwaliteit van klantenservice geboden wordt en dat persoonlijke relaties met hun klanten ontwikkeld worden.

Q: Wat betekent de nieuwe Regel 7.2.2 ? Kunt u voorbeelden geven? Domein namen worden gebruikt in URLs om op bepaalde websites de werkelijke naam van de website te identificeren (bijv.. Herbalife.com). Een domein naam is wat een persoon intypt in zijn Internet browser's adres balk om toegang te krijgen tot een website. Daarom word hier soms naar gerefereerd als webadres. Om technisch juist te zijn, een domeinnaam maakt gewoonlijk deel uit van een groter internetadres een "URL". Een URL gaat veel meer in detail dan de domeinnaam, verstrekt veel meer informatie, met inbegrip van het specifieke pagina adres, etc ... (bijv https://company.herbalife.com/seed-to-feed) Een website is wat wordt geladen na het invoeren een domeinnaam in een Internet-browser. Pagina Titel: Elke webpagina (bijv. Homepage, subpage) heeft een eigen titel. De pagina titel is opgenomen in de HTML-code en verschijnt in de titelbalk van de browser. Zoekmachines geven pagina titels en een bijbehorende beschrijvende samenvatting in hun zoekresultaten. Bovendien gebruiken zoekmachines pagina titels om te herkennen welke informatie de website bevat. Idealiter moeten pagina titels ook de zoekterm bevatten waarvoor de website is geoptimaliseerd

Bijvoorbeeld: www.herbalife.co.uk is de url van de home page van de officiële Engelse Herbalife website en de pagina titel is Herbalife - United Kingdom - Home, en iedere sub-page kan verschillend zijn zoals https://products.herbalife.co.uk/ bijvoorbeeld de url is van de product pagina van de officiële Herbalife website is en Herbalife - United Kingdom - Product Solutions is de pagina omschrijving..

Er zijn verschillende manieren om erachter te komen wat de titel van de pagina is. Zoals hierboven, verschijnt de pagina titel in de titelbalk van de browser. Als je het niet kunt zien, als je eenmaal de website hebt geladen, ga naar Beeld en klik op Bron in het menu en ziet u het volgende:

<!DOCTYPE html>

<html>

<head><title>

Herbalife - United Kingdom - Product Solutions

</title>

Q: Wat betekent het in Regel 7.2.2 Domein Namen, Email Addressen en Websites "Herbalife® product namen" mogen niet gebruikt worden. Heeft u voorbeelden?.

Members mogen geen enkele Herbalife® product naam gebruiken (omdat dit intellectueel eigendom van Herbalife is)in hun website domein naam (URL), titels voor welke pagina dan ook op een Member's website (inclusief, maar niet gelimiteerd tot de home page) en in hun Email adres.

Herbalife® product namen zijn inclusief, maar niet gelimiteerd tot: Herbalifeline® Max, Herbalife Liftoff®, H3O Pro™, Roseguard™, Niteworks™, Beta heart®, etc...

Zie bovenstaande vraag voor meer informatie over wat een website domein en pagina titel is.

Q: Het kan gebeuren dat sommige websites onderdeel zijn van een web hosting. Kunnen Members vanaf 1 februari deze websites behouden als onderdeel van een web hosting, uiteraard voldoend aan alle toepasselijke Herbalife regels waaronder, maar niet beperkt tot deze nieuwe regels?

Een website is een set gerelateerde webpagina's onder één domeinnaam. Om Members te ondersteuning bij het leveren van een kwalitatief hoge klantenservice aan hun eigen klanten, vereisen onze regels dat de Members hun eigen website moeten bedienen en niet meer dan één Member zal werken, orders uitvoeren of anderszins deelnemen op dezelfde website

Q: Wat betekent het volgende binnen Regel 7.2.1 Members moeten hun relatie met Herbalife bekendmaken? "Members moeten ervoor zorgen dat hun website niet eenzelfde of soortgelijke uitstraling heeft als de officiële Herbalife website www.Herbalife.nl"

Deze update helpt om verwarring bij Herbalife klanten te voorkomen die zouden kunnen denken dat ze de aankoop bij Herbalife plaatsen, in plaats van bij een Member. We weten dat klanten soms bij een Member aankopen, inde veronderstelling dat ze de aankoop bij Herbalife plaatsen. De officiële Herbalife website wordt regelmatig ge-update, dus ook de inhoud en 'look and feel' zijn aan verandering onderhevig en Members moete zich ervan verzekeren dat hun eigen individuele website niet verward kan worden met de officiële Herbalife website, doordat het eenzelfde of gelijke uitstraling heeft (kleurstelling, structuur, etc...)

.